איזה כיף שפנית אלינו. נדבר ממש בקרוב, אנחנו כבר מתרגשים!
עד אז, בשאר המקומות של קבוצת דינמו יצא לך לבקר?
חגיגת בת מצווה היא אחד האירועים המשמעותיים ביותר בחייה של נערה צעירה. אם בחלק ממדינות העולם המערבי החגיגה הגדולה מתרחשת בגיל 16, כאן בארץ הקודש, בנות חוגגות בגדול הרבה קודם, בגיל 12.
אבל אל תטעו, אמנם מדובר בתחילת גיל ההתבגרות אבל לנערה צעירה בגיל הזה יש הרבה מה להגיד ולא מעט דרישות. אם כך, איך מתכננים ומפיקים את חגיגת בת המצווה המושלמת שתעלה חיוך גדול על שפיה של המתבגרת ולא מעט זכרונות מעולים לאורך השנים?
הכנו עבורכם רשימה של 9 דברים שכדאי לקחת בחשבון כשמחפשים אולם אירועים לחגיגה הגדולה.
תקציב
ככל אירוע, לפני שניגשים לתכנון, לבחירת מקום מיוחד ולשליחת הזמנות, חשוב לערוך תקציב מסודר ולהבין כמה אתם בכלל מוכנים להשקיע בחגיגת בת המצווה. לא לכל משפחה יש תקציב דומה ומה שנכון ומתאים עבור משפחה אחת, לא בהכרח יתאים לכם. לכן שבו והגדירו את מסגרת התקציב שלכם. לאחר מכן חלקו את עוגת התקציב לפי פרמטרים שנדרשים להפקת האירוע. החלק הגדול ביותר בעוגת התקציב שלכם יהיה מוקדש לאולם האירועים, מכיוון שזהו הפרמטר היקר והמשמעותי ביותר. את שאר התקציב חלקו לספקים שונים שנדרשים לאירוע כמו דיג'יי וצלם. אם אתם מעוניינים באטרקציות נלוות, קחו גם אותם בחשבון והקדישו להם תקציב ייעודי. לאחר שתגדירו את התקציב שעומד לרשותכם, תוכלו להתחיל לתכנן ולהפיק את האירוע המושלם.
רשימת מוזמנים
השלב הראשון בתכנון האירוע שלכם הוא יצירת רשימת מוזמנים כללית. יש הבדל גדול בין אירוע בן 200 אורחים לאירוע בן 600 אורחים. כדי לדעת לקראת איזה אירוע אתם הולכים, הכינו רשימת מוזמנים משוערת. קחו בחשבון את כל מעגלי המוזמנים שאתם מתכננים להזמין ואל תשכחו כמובן את החברים של בתכם. ערבו אותה ביצירת רשימת המוזמנים כדי להבין האם היא מעוניינת להזמין רק את ילדי הכיתה או חברים ממעגלים אחרים כמו חוגים. לאחר שתצרו רשימתת מוזמנים תוכלו להתקדם לבחירת אולם האירועים שיתאים לצרכים שלכם.
גודל אולם וקיבולת
עם רשימת מוזמנים ביד, תוכלו להבין איזה סוג של אולם אירועים אתם צריכים. עבור אירוע גדול תצטרכו אולם עם קיבולת גדולה ועבור אירוע אינטימי יותר תצטרכו אולם שמתאים לאירועי בוטיק. סננו אולמות אירועים לפי הקיבולת והגודל שלהם, כך שתוכלו לבחור אולם אירועים לבר מצווה במרכז מתוך מבחר מצומצם וממוקד שמתאים לצרכים שלכם.
מיקום
אחד השיקולים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בבחירת אולם לבת מצווה הוא המיקום. מיקום מרכזי ונגיש חשוב לכל סוג של אירוע אבל לאירוע כמו בת או בר מצווה, זה חשוב אף יותר. באירוע כזה צפויים להשתתף לא מעט אורחים צעירים תלויים בהורים שלהם כדי להגיע למקום האירוע. אולם מרוחק מידי פשוט יגרום לנערות נערים מסוימים לוותר על הגעתם, והם הרי האורחים החשובים ביותר כשמדובר באירוע בת מצווה. העדיפו מקום נגיש ומרכזי המאפשר הגעה נוחה ומהירה יחסית.
אוכל
אוכל מצוין הוא פרט חיוני בכל אירוע. החוויה של האורחים מבוססת במידה רבה על האוכל והשתייה שהם יקבלו במקום. עבור אורחים צעירים יש חשיבות נוספת להיצע קולינרי רחב ומגוון. נערים ונערות נוטים להעדפות קולינריות שונות מאלו של מבוגרים לכן חשוב להתאים את התפריט גם אליהם ולהעדפות שלהם.
תוכלו להתייעץ על כך עם נערת בת המצווה לפני שאתם בוחרים תפריט קולינרי לאירוע, כך שכולם יהנו באופן מקסימלי מהחוויה הקולינרית באירוע.
מוזיקה
באירוע מלא במתבגרים, גם המוזיקה צריכה להתאין לקהל הצעיר. זה לא אומר שכל המוזיקה שתתנגן באירוע צריכה להיות לקוחה מהפלייליסט של בת ה-12 שלכם, אך צריך להיות מנעד רחב של שירים שיושמעו לאורך האירוע. לשם כך חשוב לבחור דיג'יי עם ניסיון עשיר באירועי בת מצוווה, כך שהוא ידע ליצור את התמהיל המוזיקלי הטוב ביותר שיתאים לכל הקהלים שישתתפו באירוע.
אטרקציות
במקרים רבים בהם מתכננים בת מצווה, מחפשים פעילות נלוות לאירוע, כדי להוסיף עניין לאורחים הצעירים שמגיעים, אבל לא רק.
הוספת אטרקציה לאירוע, יכולה לתבל אותו בהרבה הומור, הנאה ועניין. תוכלו לבחור אחת או יותר מהאטרקציות הרבות המוצעות בשוק כמו דוכן שזירת זרים, קעקועי חינה, איפור בסגנון פול מון, מופע סטנדאפ או אמן חושים ועוד. הבחירה צריכה להיות מדויקת מכיוון שבאירוע ייקחו חלק גם בני משפחה ומכרים מבוגרים וגם בני נוער כך שצריכים להיווצר חיבור ועניין לפעילויות שלכם על ידי אנשים בשלל גילים.
סידורי שולחנות
שלב סידור השולחנות הוא החלק הכי פחות אהוב בהפקת אירועים מכל סוג, אבל הוא בהחלט אחד החשובים. יצירת סידורי שולחנות מבטיחה שכל אורח ידע בדיוק היכן הוא צריך לשבת וליד מי. לא רק שזה חוסך לכם כאב ראש וטרחה על סידורי שולחנות בזמן האירוע, אלא גם חוסך לכם כסף על שולחנות ומקומות ישיבה שאתם משריינים, ובעיקר עושה סדר לאורחים שלכם ומאפשר להם לשבת ליד אנשים שקרובים אליהם על ידי סידור ותכנון מקדימים.
כשמדובר באירוע עם נערים צעירים, חשוב לשים לב לסידורי ההושבה אפילו יותר. כדי שלא יווצר מצב שבו נערות ונערים מסויימים ימצאו את עצמם יושבים בנפרד, חברו שולחנות אם יש צורך בכך ואפשרו לכל החברים לשבת יחד.
בגדים וסטייל
אם בעבר נערת בת מצווה לבשה לחגיגה שמלה לבנה מתרחבת עם כמה קישוטים בשיער, הרי שכיום הסטייל של בנות 12 מורכב ואישי יותר ולעיתים מצריך חשיבה מחוץ לקופסה. זה המקום לתת לבתכם לקחת חלק בבחירת הבגדים לאירוע שלה. אחרי הכל היא זו שתצטרך ללבוש אותם ולהרגיש הכי בנוח בעולם.
יש המון דרכים להפיק אירוע בת מצווה אבל אם תעקבו אחר העקרונותת שציינו, תוכלו לעשות את זה באופן הכי פשוט, יעיל ומוצלח.
גלריית דובנוב היא מקום לאירועים קטנים בתל אביב בו ניתן לחגוג אירועי בת ובר מצווה בלתי נשכחים.